Co jeść, by mieć piękną cerę? Radzimy jaką dietę wybrać

Zmagasz się z niedoskonałościami skóry? Stosujesz różne kosmetyki, a efektów dalej nie widać? W poniższym artykule dowiesz się, jak odpowiednio zbilansowana dieta może w krótkim czasie poprawić stan Twojej cery. 

Jakiego jedzenie nie lubi Twoja skóra?

Dieta niewątpliwie odgrywa istotną rolę w kondycji naszej skóry. Przyczyną niezdrowej cery może być długotrwałe narażenie na czynniki prozapalne. W diecie będą to: 

  • cukry dodane,
  • nasycone kwasy tłuszczowe,
  • trans kwasy tłuszczowe,
  • sztuczne barwniki,
  • konserwanty.

Składniki te znajdziemy głównie w żywności wysoko przetworzonej, do której należą chipsy, słone przekąski, kupne słodycze, konserwy, żywność typu fast-food, słodzone napoje i inne. Takie produkty leżą w najbardziej atrakcyjnym dla nas miejscu na półkach sklepowych.

Odpowiednia dieta kluczem do pięknej cery

Zbilansowana, urozmaicona dieta to Twój sojusznik w walce o zdrowie i piękną cerę. Im więcej kolorów na talerzu, tym większa pewność, że dostarczamy witamin, składników mineralnych, a przede wszystkim antyoksydantów. Te ostatnie są szczególnie pożądane w diecie osób z problemami skórnymi.

Co więcej, przeciwutleniacze walcząc z wolnymi rodnikami, które uszkadzają komórki w naszym ciele, spowalniają procesy starzenia i zmniejszają wystąpienie wielu chorób. 

Na jakie produkty zwrócić uwagę przy komponowaniu jadłospisu?

Oczywiście na te, które mają w sobie dużo witamin! Na przykład witamina E pomaga w walce z suchą skórą i przyspiesza gojeniem się ran. Znajdziemy ją w olejach roślinnych, nasionach i orzechach. Witamina C bierze udział w syntezie kolagenu, a także zmniejsza przebarwienia skóry. Królem witaminy C spośród warzyw jest papryka, a owoców – czarna porzeczka.

Roślinne źródła białka w diecie wegetariańskiej — CZYTAJ

Witaminę A, która pomaga w walce z trądzikiem i wzmacnia strukturę skóry, znajdziemy w żółtych i pomarańczowych warzywach czy owocach oraz produktach odzwierzęcych jak  .in. jaja . Witamina D – redukuje stany zapalne i uszkodzenia wywołane stresem oksydacyjnym. Pamiętaj, aby w celu jej syntezy przebywać na słońcu 15 minut dziennie lub w okresie zimowym sięgnąć po suplement!

Istotne są też witaminy z grupy B, które uelastyczniają i wygładzają skórę czy likwidują przebarwienia. Znajdziemy je w pełnoziarnistych produktach zbożowych, mięsie, orzechach i nasionach roślin strączkowych. Składniki mineralne także nie są obojętne naszej skórze. Zwróć koniecznie uwagę na żywieniowe źródła cynku, krzemu, żelaza i miedzi.

 

Jeśli potrzebujesz wsparcia w walce o lepszą cerę, to z pewnością zainteresuje Cię nasza dieta DIABETIC. Niski indeks glikemiczny i dowiedzione naukowo działanie przeciwzapalne sprawią, że już wkrótce poczujesz się o niebo lepiej.

Potrzebujesz darmowej porady profesjonalnego dietetyka klinicznego? Napisz maila na dietetyk@maczfit.pl lub wejdź TUTAJ.